You must now use your email address to sign in [click for more info] ×

Marges achteraf aanpassen in afpub-bestand.

Hoe kan ik het beste in een bestaand afpub-bestand de marges aanpassen zonder dat ik dit voor elke pagina met mijn muis het kader moet aanpassen? In de Document Setup staat Margins, maar als ik de outer-margin aanpas en terugkeer naar mijn afpub-bestand, dan moet ik voor elke pagina het tekstkader aanpassen. Dit moet toch anders kunnen? 

The Margins are just visual guides for you to use. They have no direct effect on the document content or its positioning.

Assuming that you created your content using Master Pages, and have your Text Frames defined on the Master Pages, then just edit the Master Page and adjust the size of the Text Frames there to match your new Margins.

-- Walt
Designer, Photo, and Publisher V1 and V2 at latest retail and beta releases
PC:
    Desktop:  Windows 11 Pro, version 23H2, 64GB memory, AMD Ryzen 9 5900 12-Core @ 3.00 GHz, NVIDIA GeForce RTX 3090 

Laptop:  Windows 11 Pro, version 23H2, 32GB memory, Intel Core i7-10750H @ 2.60GHz, Intel UHD Graphics Comet Lake GT2 and NVIDIA GeForce RTX 3070 Laptop GPU.
iPad:  iPad Pro M1, 12.9": iPadOS 17.4.1, Apple Pencil 2, Magic Keyboard 
Mac:  2023 M2 MacBook Air 15", 16GB memory, macOS Sonoma 14.4.1

15 minutes ago, AvdB-Netherlands said:

Hoe kan ik het beste in een bestaand afpub-bestand de marges aanpassen zonder dat ik dit voor elke pagina met mijn muis het kader moet aanpassen? In de Document Setup staat Margins, maar als ik de outer-margin aanpas en terugkeer naar mijn afpub-bestand, dan moet ik voor elke pagina het tekstkader aanpassen. Dit moet toch anders kunnen? 

De marges in Publisher zijn visuele hulplijnen. Ze oefenen nergens invloed op uit. 

Wat ik doe is een masterpagina gebruiken om mijn tekstkaders op te zetten en als ik dan de grootte van de "marges" wil veranderen, verander ik gewoon de grootte van de tekstkaders op de masterpagina.

Het belangrijke concept om te begrijpen is dat je tekst wordt vastgehouden in de tekstkaders, je kunt de knipselkandidaten zo instellen dat ze de marges respecteren, zodat je tekstkaders precies de grootte van de marges hebben, maar als je dan de grootte van de marges verandert, moet je de grootte van de tekstkaders aanpassen. Vandaar mijn gebruik van tekstkaders op de masterpagina('s).

Tip: Maak er een gewoonte van om alles op je masterpagina's unieke beschrijvende namen te geven, bijv. Linker tekstkader, Rechter tekstkader, Linker paginanummer, enz. Het zal je veel tijd besparen om dingen te herstellen.

Vertaald met DeepL.com (gratis versie)

=============

The Margins in Publisher are visual guides. They exert no influence on anything. 

What I do is use a Master Page to hold my Text Frames and then if I want to change the size of the "margins" I will simply change the size of the Text Frames on the Master Page.

The important concept to understand is that your text will be held in the Text Frames, you can set the snapping candidates to honour the margins so your Text Frames will be the exact size of the margins but then if you change the size of the margins you will have to resize the Text Frames. Hence my use of Text Frames on the Master Page(s).

Tip: Please get into the habit of naming everything on your Master Pages with unique descriptive names. e.g. Left Text Frame, Right Text Frame, Left Page Number, etc. It will pay off with saved time fixing things.

Mac Pro (Late 2013) Mac OS 12.7.4 
Affinity Designer 2.4.1 | Affinity Photo 2.4.1 | Affinity Publisher 2.4.1 | Beta versions as they appear.

I have never mastered color management, period, so I cannot help with that.