Jump to content

Loadingtime RAW (.RW2) to long (8-10Sek) AFF Windows

Recommended Posts

Hello, I am new here from germany. My english is not good, but this Question:

When i load a RAW-File (22MB from LUMIX FZ1000 = .RW2) is the loading time 8-10 Sec. Why ? Other Applications ACDSEE, ADOBE under Win 7 - 64 bit, 16GB (2xSSD 256GB) is by 1 Sec.

RAM is working of max.

Is dept the beta-version or? So can i not work.

Can you give me a answer to help.

Functionlargeness is very good.

Greets  Dieter

Germany, Affinity Photo WIN 1.7 , LR6, WIN10

Hallo affwin

Gut das ich nicht alleine bin, was sowohl die Sprache als auch das RAW Ladeproblem betrifft. Die Ladezeiten für das Fuji Raw der X-E2s sind ähnlich wie bei dir. Betrifft also nicht nur ein Kamerasystem.

Leider habe ich bisher keinen Eintrag gefunden der eine Lösungsmöglichkeit aufzeigt. Ich würde natürlich gern mit dem System weiterarbeiten, scheue mich aber jetzt das fertige Produkt zu kaufen, wenn ich es hinterher nicht nutzen kann.

Die Ladezeiten sind effektiv zu lang und es gibt keine Vorschau im Menü für das RAF Format der Fuji. Für die Canon funktioniert es.

Also leider keine Hilfe für Dein Problem aber vielleicht liest ja ein Admin diese Beiträge und kann uns helfen.

Grüße  Achim

• Create New...

Important Information

Terms of Use | Privacy Policy | Guidelines | We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.