Jump to content
You must now use your email address to sign in [click for more info] ×

My first job in Affinity Designer


Dadoscope

Recommended Posts

Hello everybody,

 

As i said in my introduction, i am a simple hobbyistn self-learner and i like the world of graphic design.

i have discover Affinity Designer in the release of the first beta version for windows..what a great software ;)

And, of course, i bought it the first day of the final release, prevent me from taking subscription to Ad..e ;)

 

So, i know as i am not a professional , my job is under the quality of the professionals but i want to learn, to learn , to learn.

 

So, here it is ( and sorry for my bad English ) :

 

 1 - My personal logo, just for laughing , the background is done with Houdini :

post-34161-0-84876800-1480085706_thumb.jpg

 

2 - A print-style poster ( just for me ) , the sentence is "Take the Stairs ! " and " Burn calories and not Carbon" ;-)

post-34161-0-11472700-1480085721_thumb.jpg

 

3 - A print style poster ( just for me ) of what i think from Bayer/Monsanto lol :

post-34161-0-14358300-1480085728_thumb.jpg

 

4 - A flyers in A5 for "Le paradis infernal" musical, ( very good amateur singers ),'print):

post-34161-0-61930100-1480085921_thumb.jpg

 

5 - A rollup for "Le paradis infernal" musical , big-size (print) :

post-34161-0-46300500-1480085940_thumb.jpg

 

6 - A little booklet for people who came to see the show "Le paradis infernal" musical ( print) :

   ( re size for posting here )

post-34161-0-98424700-1480086040_thumb.jpg

 

7 - 2 pages from the 16 pages booklet for " Le paradis inferna" musical ( cd+dvd boxset) (print) :

post-34161-0-16429100-1480085675_thumb.jpg

 

8- This is the rollup printed :

post-34161-0-63613600-1480086503_thumb.jpg

 

 

And a cd cover, dvd I and II etc .

 

So let me think what you think about it please,

 

All the very best,

 

David

 

 

Link to comment
Share on other sites

Very productive! Great work :)

Reality is perception. Perception is reality. You are in charge of both.

 

iMac  |  21.5  |  Mid 2011                 MacBook Air  |  13 inch  |  Early 2015

2.5 GHz  |  i5 quad                          1.6 GHz  |  Core i5

20 GB Ram  |  10.12.6                     8 GB Ram  |  10.13.6

Link to comment
Share on other sites

Tiens, un p'tit frenchy !

 

Je suis graphiste freelance pro depuis 18 ans, même si j'ai fait des études en Bac Pro P.F.I. (ne cherche pas ça n'existe plus) ; j'ai surtout fournit un travail personnel colossal en cherchant à me dépasser à chaque dossier (même les plus bidons).

 

Je vais te donner 3 trucs :

 

1 - Constitue-toi une solide connaissance des références dans les domaines artistiques : cinema, musique, graphisme et histoire de l'art (plus tu auras de références en tête plus tu seras précis et exigeant dans le rendu de tes travaux), surtout ne bloque pas sur quelque chose sous prétexte qu'à la première approche tu n'aimes pas ; il y a toujours du bon à prendre ...

 

2 - Prend du recule sur ton travail, même pour une maquette ou un exercice : si tu penses que ce que tu as fait est passable, tu recommences jusqu'à ce que ce soit parfait selon la vue de ton esprit et n'hésite pas à faire des brouillons ou des tests avant de commencer (personnellement, je griffonne des dizaines de feuilles avant de faire un logo par exemple).

 

3 - Ne recule JAMAIS devant un obstacle sous prétexte que tu n'as pas la connaissance ou la technique ou je ne sais quoi ! Un bon graphiste ne baisse jamais les bras, il cherche des solutions techniques et esthétique et ça le rend encore plus fort. Ça signifie que tu ne dois pas hésiter à sauter d'un logiciel à un autre en les utilisant pour ce qu'ils sont simplement : de simples outils.

Tu démarres bien. Bon courage pour la suite !

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use | Privacy Policy | Guidelines | We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.