AvdB Posted December 19, 2024 Posted December 19, 2024 Goedenavond, Welk programma van Affinity Suite is het meest geschikt om boekomslagen te maken? Ik heb de opdracht om een "knallende cover" te maken voor een boek. In Affinity Photo voel ik me ietsjes beperkt. Ik stap liever niet over naar BookBrush - software van een derde partij - dat erg veel mogelijkheden biedt. Graag uw advies/ suggesties en onderbouwing. Hartelijk dank! Quote
Old Bruce Posted December 19, 2024 Posted December 19, 2024 When you say you are needing to design a book cover do you mean making an illustration to be used by the Publishing house? Or do you mean that you need to make the entire cover and send a PDF to the Printer? If the latter then I would use Designer and make a document of the appropriate size and include a 1 pica or 1/8th of an inch or 3mm bleed. Make sure you choose the required colour format and colour profile. If there are photographs needed then I would process or edit those in Photo. If you are going to have to do a "painting" for the artwork I would use Photo to make the painting and then place that in the Designer document. I keep saying to use Designer and that is because it has superior Text capabilities, you could do the whole work in Photo. +++++++++++++++ Als je zegt dat je een boekomslag moet ontwerpen, bedoel je dan dat je een illustratie moet maken voor de uitgeverij? Of bedoel je dat je de hele omslag moet maken en een PDF naar de drukker moet sturen? Als dat laatste het geval is, dan zou ik Designer gebruiken en een document van de juiste grootte maken met een afloop van 1 pica of 1/8ste van een inch of 3 mm. Zorg ervoor dat je het gewenste kleurformaat en kleurprofiel kiest. Als er foto's nodig zijn, zou ik die in Photo verwerken of bewerken. Als je een “schilderij” moet maken voor het artwork, dan zou ik Photo gebruiken om het schilderij te maken en dat dan in het Designer document plaatsen. Ik blijf zeggen dat je Designer moet gebruiken omdat het superieure tekstmogelijkheden heeft, je zou het hele werk in Photo kunnen doen. Vertaald met DeepL.com (gratis versie) AvdB 1 Quote Mac Pro (Late 2013) Mac OS 12.7.6 Affinity Designer 2.6.0 | Affinity Photo 2.6.0 | Affinity Publisher 2.6.0 | Beta versions as they appear. I have never mastered color management, period, so I cannot help with that.
AvdB Posted December 20, 2024 Author Posted December 20, 2024 9 hours ago, Old Bruce said: When you say you are needing to design a book cover do you mean making an illustration to be used by the Publishing house? Or do you mean that you need to make the entire cover and send a PDF to the Printer? If the latter then I would use Designer and make a document of the appropriate size and include a 1 pica or 1/8th of an inch or 3mm bleed. Make sure you choose the required colour format and colour profile. If there are photographs needed then I would process or edit those in Photo. If you are going to have to do a "painting" for the artwork I would use Photo to make the painting and then place that in the Designer document. I keep saying to use Designer and that is because it has superior Text capabilities, you could do the whole work in Photo. +++++++++++++++ Als je zegt dat je een boekomslag moet ontwerpen, bedoel je dan dat je een illustratie moet maken voor de uitgeverij? Of bedoel je dat je de hele omslag moet maken en een PDF naar de drukker moet sturen? Als dat laatste het geval is, dan zou ik Designer gebruiken en een document van de juiste grootte maken met een afloop van 1 pica of 1/8ste van een inch of 3 mm. Zorg ervoor dat je het gewenste kleurformaat en kleurprofiel kiest. Als er foto's nodig zijn, zou ik die in Photo verwerken of bewerken. Als je een “schilderij” moet maken voor het artwork, dan zou ik Photo gebruiken om het schilderij te maken en dat dan in het Designer document plaatsen. Ik blijf zeggen dat je Designer moet gebruiken omdat het superieure tekstmogelijkheden heeft, je zou het hele werk in Photo kunnen doen. Vertaald met DeepL.com (gratis versie) Bedankt. Het is de bedoeling dat ik een heel nieuwe cover moet ontwerpen met op de achtergrond een foto. Quote
Recommended Posts