Jump to content
You must now use your email address to sign in [click for more info] ×

Publisher - Photo over two pages


Recommended Posts

Hello,

das zum Druck exportierte PDF muss aus A4 Einzelseiten bestehen - keine Doppelseiten. Ich möchte ein Foto platzieren, über zwei, später gegenüberliegende Seiten. Also z.B. mit den Maßen 400mm x 100mm. Das Foto würde in einer Broschüre also z.B. auf der linken Seite (Seite 2) beginnen und auf der rechten Seite (Seite 3) enden. Kann ich, wie bei Text in einem Textrahmen definieren, dass das platzierte Foto auf der nächsten Seite "fortgesetzt" wird oder wie muss ich es lösen?

 

The PDF exported for printing must consist of A4 single pages - no double pages. I would like to place a photo over two, later opposite pages. For example with the dimensions 400mm x 100mm. In a brochure the photo would start on the left side (page 2) and end on the right side (page 3). Can I, as with text in a text frame, define that the placed photo is "continued" on the next page or how do I solve it?

Translated with www.DeepL.com/Translator (free version)

Regards, Uwe

Edited by UweN
Link to comment
Share on other sites

Hello,

Ja, so ähnlich. Ich hatte ursprünglich in den Dokumenteneinstellungen "gegenüberliegende Seiten" angekreuzt und alles fertig gestellt. Das PDF ist dann mit Doppelseiten erzeugt worden, die der Druckdienstleister nicht annimmt, sondern nur Einzelseiten. Wenn ich nun allerdings in den Dokumenteneinstellungen "gegenüberliegende Seiten" nicht markiere, werden Fotos, die sich über zwei Seiten erstrecken werden abgeschnitten und ein Teil des Fotos erscheint nur auf einer Seite

Yeah, something like that. I had originally checked "facing pages" in the document setup and finished everything. The PDF was then created with double pages, which the print provider does not accept, but only single pages. However, if I don't check "Opposite sides" in the document settings, photos that extend over two pages will be cut off and a part of the photo will only appear on one page.

regards, Uwe

Foto_zwei_Seiten.jpg.5760016edef315e3034d97c4d3b50bf7.jpg

Foto_zwei_Seiten_01.jpg.a5d67918d23b4fd5bc7892a5030a5a59.jpg

Edited by UweN
Link to comment
Share on other sites

Das Dokument mit gegenüberliegenden Seiten zu definieren war schon richtig. Beim Export kannst du doch im Bereich auswählen: Alle Layoutseiten = Es werden zusammenhängende Seiten exportiert oder Alle Seiten = Dann werden Einzelseiten mit Anschnitt (wenn angelegt) exportiert.

------
Windows 10 | i5-8500 CPU | Intel UHD 630 Graphics | 32 GB RAM | Latest Retail and Beta versions of complete Affinity range installed

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, UweN said:

Ich hatte den default "All Spreads" nicht angepasst.

Ich möchte nicht wissen, wie oft mir das im Anfang passiert ist. Warum "Alle Layoutseiten" vorausgewählt ist, weiß nur Serif allein, rein statistisch gesehen ist die Wahrscheinlichkeit Einzelseiten exportieren zu wollen viel höher. Leider kann man ausgerechnet das NICHT in den Export-Presets festlegen.

------
Windows 10 | i5-8500 CPU | Intel UHD 630 Graphics | 32 GB RAM | Latest Retail and Beta versions of complete Affinity range installed

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use | Privacy Policy | Guidelines | We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.